דלג לתוכן
אני נוטלת "פקסט" למניעת התקפי חרדה. התחלתי את הטיפול לפני כשלוש שנים למ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/10/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטלת "פקסט" למניעת התקפי חרדה. התחלתי את הטיפול לפני כשלוש שנים למשך שנה, הפסקתי להשתמש למשך חמישה חודשים, ושוב, בשל חזרת התופעות של התקפי חרדה אני שוב נוטלת את הכדור במינון של 15 מיליגרם ליום. שאלתי היא, אם ברצוני להיכנס להריון, האם לכדור עלולה להיות השפעה שלילית כלשהי על העובר ? האם בזמן הנקה מותר ליטול הכדור ? אם לא, מה הסכנה ?

תשובה:
אומנם, תמיד רצוי לא לקחת תרופות בהריון, אולם התרופה , פקסט סרוקסאט או Paroxetine נחשבת לתרופה בטוחה בהריון, וממחקרים על כמה מאות נשים שנטלו את התרופה במשך כל ההריון, עולה שכולן ילדו ילדים בריאים. עם זאת, התרופה עדיין מוגדרת ככזו שאי אפשר לשלול השפעה מזיקה שלה כי לא נעשו די מחקרים באדם, ויש לשקול את התועלת שבה מול נזק אפשרי שהיא עשויה אולי לגרום. באופן כללי הסיכון בנטילת כל תרופה גדול יותר בתחילת ההריון מאשר בחודשים המתקדמים שלו. בכל מקרה ניתן לקרוא על כך בפרוט רב כאן: http://www.otispregnancy.org/pdf/paxil.pdf
רופאים בתחום
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו