דלג לתוכן
הסיבות לעלייה ברמות CPK
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

CPK כיום 540; מזה שנים אחדות הוא ברמה דומה פחות או יותר. לפני שלוש שנים היה 470. רופא המשפחה קובע שמדובר בבעיה של שרירים, ומייעץ לי לצמצם פעילות גופנית. האומנם? בבדיקה הוא שלל בעיות בראש או בלב.

תשובה:
קיימות סיבות רבות לעליה ב-CPK, ביניהן תרופות (למשל קבוצת הסטאטינים להורדת כולסטרול, אבל גם תרופות נוספות), מחלות שריר, מחלות אנדוקריניות (למשל, תת- פעילות של בלוטת התריס), מחלות נוירולוגיות ועוד. בחלק מן המקרים לא התגלתה הסיבה, למרות בירור נרחב הכולל ביופסיית שריר. בעיה בשרירים בדרך כלל תלווה בסימפטומים כמו כאבי שרירים או חולשת שרירים, אם כי בהחלט עשויה להיות עליה ב-CPK בשלב הפרה-סימפטומטי, כאשר חולשה או כאבים יופיעו בהמשך. אצלך, לאור העובדה שמדובר בערך יציב במשך מספר שנים, וללא סימפטומים - ההסבר קצת פחות סביר. אם אתה מעוניין לבצע פעילות גופנית ונמנע מכך בגלל ה- CPK, אני מציעה לך להמשיך את הבירור אצל נוירולוג, שיוכל להעריך אם אכן מדובר במחלת שריר או עצב (זאת, כמובן, בהנחה שהסיבות האחרות נשללו על ידי רופא המשפחה שלך). ד"ר ליה עשת - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו