דלג לתוכן
כאבים ונפיחות בברך שאובחנו כציסטה ע"ש בייקר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 37 . מזה חודשיים אני סובלת מכאבים ונפיחות מאחורי ברך ימין. פניתי לאורתופד שרשם לי אבחנה baker's cyst. הכאבים מתגברים בכיפוף הברך ולאחר יום עבודה ומאמץ, בעיקר עמידה ממושכת. קירור מגביר את הכאבים. האם תוכלו בבקשה להסביר לי משמעות האבחנה ומה הטיפול שאני אמורה לקבל במכון פיזיותרפיה?

תשובה:
ציסטה ע"ש בייקר היא מצב בו יש הצטברות של נוזלים בחלל הברך האחורי . מפרק הברך מכיל שקיות סיכוך הנקראות בורסות,ש תפקידן לשפר את יכולת התנועתיות של המפרק. לעיתים ובעיקר בילדים אחת מהבורסות מתמלאת בנוזלים יתר על המידה. במבוגרים נפוץ יותר מצב בו עטיפת מפרק הברך (קפסולת המפרק) עוברת הרניה ובוקעת החוצה ממקומה עקב התמלאותה בנוזל בכמות מוגברת. הסיבות במבוגרים רבות וכוללות מצבים כגון: שינויים ניווניים במפרק מחלות מפרקיות שונות מצבים בהם מופעל עומס חריג על הברך נזקים מניסקיאליים נזקים לסחוסים המפרקיים. ועוד. הטיפול הראשוני כולל בד"כ ניקוז של הנוזל העודף ע"י רופא בהתאם לכמות ולאי -הנוחות הנגרמת ממנו. בהמשך במכון פיזיותרפיה מחפשים את הסיבה לבעיה ובהתאם לממצאי הבדיקה מתאימים טיפול שמטרתו להחזיר את הברך לתפקוד מרבי. הדבר מושג ע"י שיפור פרמטרים רבים כמו כוח / טווחים/ שיווי משקל סטטי ודינאמי/ ועוד. הדרכה למנחי עבודה בריאים גם באה בחשבון בהתאם לממצאי הבדיקה וכן תרגול בבית.. מצורפים לינקים עם ידע נוסף- http://www.infomed.co.il/questions/q_091204_4.htm
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו