דלג לתוכן
שילוב של התרופות אנלדקס, נורווסק וקאדקס להורדת לחץ דם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 26, לוקח כמה תרופות להורדת לחץ דם. מעבר לכך יש לי בעיה בתפקוד הכליות (קראטינין 6). התרופות שאני לוקח הן אנלדקס 20 מ"ג פעם אחת ביום, נורווסק 10 מ"ג פעם אחת ביום, וקאדקס 4 מ"ג פעם אחת ביום. האם יש בעיה לקחת את התרופות האלו ביחד? מהו הסדר בו רצוי לקחת אותן? האם לקיחת אופטלגין או אקמול נגד כאבי ראש יכולה לגרום לבעיות בשילוב עם התרופות האלה? קיבלתי את האנלדקס לאחר שלקחתי כשבועיים את הקאדקס 4 מ"ג (פעמיים) והנורווסק 10 מ"ג, והלחץ דם לא ירד באופן משמעותי, ונשאר בערך 180 על 95. רציתי לשאול גם תוך כמה זמן, אם תופעות הלוואי לא פוסקות, יש להפסיק את לקיחת הכדור, והאם יש הגבלות תזונתיות מעבר לאוכל דל-מלח בעת לקיחת התרופות.

תשובה:
התרופה קאדקס (חוסם קולטני אלפא 2) יכולה לגרום לנפילה בלחץ הדם, במיוחד בשילוב עם תרופות נוספות להורדת לחץ הדם. נורווסק יכולה להגביר את השפעתן של תרופות אחרות ללחץ הדם. לכן יש לערוך מעקב קפדני אחר לחצי הדם. את האנלדקס והנורווסק תיקח בבוקר ואת הקאדקס מומלץ לקחת לפני השינה. אין בעיה לקחת אופטלגין או אקמול. תופעות הלוואי הן עניין מאוד אישי. כל אחד מגיב אחרת לתרופה. אם מדובר בתופעת לוואי מאוד מטרידה, ייתכן שתרופה מסוימת אינה מתאימה לך ומומלץ להחליפה. על כך רצוי שתיוועץ עם רופא המשפחה. מבחינה תזונתית, ללחץ הדם מומלצת תזונה דלת נתרן כפי שציינת. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו