דלג לתוכן
ממצאים בבדיקת CT שמצריכים מיפוי עצמות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

להלן התוצאות של בדיקת CT שעברתי: ב-L2-L3 קיים בלט דיסק דיפוזי מינימלי מצר מעט פורמינה מימין ו-L3-L4 בלט דיסק דיפוזי מינימלי. תעלה ונאורופורמינות ללא היצרות. סיכום: ממצא ליטי בסקרום מימין אספקט קדמי עליון בגודל 8 מ"מ. נשלחתי לעשות בירור עם מיפוי עצמות. מהי האבחנה? ומדוע אני חשה הקרנה לרגל שמאל שמלווה בכאבים עזים מתחת לירך שמאל, קרוב לקרסול, ודומה לדקירות ועקצוצים שאף מעירים אותי מכאב גם בלילה בעת השינה?

תשובה:
בבדיקת ה- CT שעברת יש שני ממצאים עיקריים: 1. בלט קל מאוד של שני דיסקים בין-חולייתיים בגובה המותניים. דיסקים אלו הם משטחי סחוס המפרידים בין החוליות. עם הגיל, עקב לחצים על עמוד השדרה, במיוחד באזור המותניים, דיסקים אלה נלחצים ומתחילים לבלוט מעט מחוץ למסגרת החוליות. זהו ממצא שנמצא כמעט בכל אדם מבוגר שעובר בדיקת CT. במקרה שלך, הבלטים קלים מאוד, אינם לוחצים על עצבים ולכן לא סביר שהם גורמים לכאבים ולעקצוצים המקרינים לרגל. 2. ממצא ליטי בעצם האגן מימין - ממצא ליטי מתאר הרס מוקדי של העצם. לממצא זה ייתכנו סיבות רבות, כגון חבלה ישנה, זיהום או דלקת, גידולים שפירים וממאירים. שוב, גם ממצא זה אינו מסביר הקרנה לרגל שמאל. בדיקת מיפוי העצמות אליה הופנית תשפוך אור על אופיו של הממצא הזה ועל הסיבה לו. מומלץ לבצעה ולהתייעץ עם הרופא המטפל בהקדם. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו