דלג לתוכן
אני בשבוע 37 להריון - תינוק במצב עכוז. הציעו לי לעבור היפוך. הייתי מעוני
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/10/2003
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע 37 להריון - תינוק במצב עכוז. הציעו לי לעבור היפוך. הייתי מעוניינת לדעת מהם הסיכונים והסיכויים הכרוכים בהיפוך ? במידה ולא מצליח, באיזה שבוע יש לבצע ניתוח קיסרי ?

תשובה:
בכ 3-4% מההריונות יש בסוף ההריון מצג עכוז. כיוון שנהוג ליילד מצג זה בניתוח קיסרי, ניתן לנסות לעשות היפוך חיצוני על מנת להקטין את הסיכוי למצג עכוז ולהימנע מניתוח קיסרי. ההיפוך נעשה בחדר לידה ע"י שני רופאים המפעילים לחץ וסיבוב על בטן היולדת תוך שימוש בתרופה המרפה את שריר הרחם ותחת מוניטור עוברי ואולטרסאונד. לפני ההיפוך נהוג לבצע בדיקה כדי לראות אם אין התוויית נגד להיפוך, כגון מוניטור עוברי לא תקין, מיעוט מים, דימום נרתיקי, תנוחה לא מתאימה ועוד. אחוז ההצלחה הוא כ 65%. הפרוצדורה נחשבת בטוחה בידיים מיומנות, אולם במקרים נדירים ייתכנו סיבוכים שיגרמו למצוקה עוברית ויצריכו ניתוח קיסרי דחוף, ועל כן היא נעשית בחדר הלידה.
רופאים בתחום
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו