דלג לתוכן
מדוע נותנים נוגדי דיכאון לטיפול בפיברומיאלגיה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מטופלת בפלוטין לפיברומיאלגיה, ולאחרונה הוסיפו לי אלטרולט. זה גורם לי ישנוניות ועייפות מוגברת. אני מבינה שזאת תופעת לוואי של התרופה. שאלתי היא, למה נותנים אלטרולט בפיברומיאלגיה? האם זה להסדרת השינה, נגד כאבי השרירים, נגד החולשה?

תשובה:
הסיבה או מנגנון היווצרות מחלת הפיברומיאלגיה אינם ברורים. הטיפול שהיום הוכח כמשפר את הסימפטומים הינו טיפול בתרופות נוגדות דיכאון במינון נמוך. גם פלוטין וגם אלטרולט הן תרופות נוגדות דיכאון אשר עובדות בפיברומיאלגיה, ולאו דווקא דרך היותן נוגדות דיכאון. עד עתה לא ידועה דרך פעולתן של התרופות הללו בתסמונת זו. לא הסברת בשאלתך מדוע הוחל הטיפול באלטרולט, האם בשל החמרת הסימפטומים? אכן ישנוניות ועייפות הן תופעת לוואי של התרופה, אולם כפי שציינתי לעיל, התרופה עובדת אך לא ברור באיזה מנגנון. במקרה שלך ניתן לנסות לרדת מעט במינון התרופה, ולראות האם האפקטיביות נשמרת ותופעות הלוואי פוחתות. רפואה שלמה.
רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 5 חוות דעת )
"היה קל וכל מה שאמר נעשה מאד לשביעות רצוני אני נראה צעיר ב30 שנה !!!"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 11 חוות דעת )
"פרופ וולוביץ הוא מסוג הרופאים שלא רואים היום. סבלני מדויק מפרט מסביר בנחת רוח עד לפרטים הקטנים .הרופא היחיד שאבחן את בני במדויק ועזר לו תוך שלושה ימים זאת לאחר שארבעה חודשים אף רופא לא ידע לתת את הטיפול המתאים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו