דלג לתוכן
טיפול בבצקת ביד אחרי כריתת שד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/10/2009 תאריך עדכון: 18/08/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 53. אני מחפשת תרופה או דיאטה שתסייע להוריד נפיחות ביד ימין לאחר כריתת שד וכ-20 בלוטות לימפה בבית השחי בצד ימין לפני כ-7 חודשים. אני אחרי כמותרפיה והקרנות ומקבלת טיפול בהרצפטין.

תשובה:
בצקת היא דליפה של נוזלים מכלי דם קטנים בגוף (נימים). הנוזלים מהנימים דולפים אל הרקמות המקיפות אותם וגורמים לרקמות להתנפח. ישנן סיבות רבות לבצקת, ביניהן אי-ספיקת לב, שחמת הכבד, מחלה או נזק לכליות, חסימה לימפתית, נזק ורידי ותרופות מסוימות. בנשים אחרי כריתת שד יכולה להתפתח לימפאדמה, בצקת בגפה עליונה על רקע חסימה לימפתית. כ-30% מהנשים שעברו הסרה מלאה או חלקית של השד והוצאת קשריות הלימפה (עם או בלי הקרנות) מפתחות לימפאדמה בשלב כלשהו בחייהן. הטיפול בלימפאדמה כולל ניקוז לימפטי, חבישות לחץ, תרגילים מיוחדים, וטיפול בעור ושמירה על שלמותו. דיאטה המומלצת במצב זה היא לאכול הרבה פירות וירקות ולהימנע ככל האפשר מאכילת דברים מלוחים ומטוגנים. במקרה שלך יכול להיות כי הבעיה היא חסימה לימפתית על רקע הוצאת הבלוטות, או יכול להיות כי אחת מתופעות הלוואי של הטיפול בהרצפטין אצלך היא בעיות לב: הרצפטין גורם לקרדיומיופתיה ב-2%-7% מהמטופלים. יש להתאים את הטיפול או הדיאטה לגורם לבצקת ולכן איני יכולה לייעץ לך לגבי זה. רפואה שלמה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו