דלג לתוכן
אני סוכרתי ומטופל בין היתר בסימוביל 10 מ"ג ליום שהוריד לי את ה LDL ל- 9
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/10/2002
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סוכרתי ומטופל בין היתר בסימוביל 10 מ"ג ליום שהוריד לי את ה LDL ל- 97 מ- 112. אבל גם ה HDL ירד ל- 39 מ- 46. בדיקת CK יצא 187. האם זה אומר שנפגע שריר הלב? האם להמשיך עם הסימוביל ? אני בן 50 ועוסק בפעילות גופנית 4-5 פעמים בשבוע (דופק = 120). CK הוא אנזים המצוי בשרירי הגוף. כאשר רמתו בדם עולה בהשפעת סימוביל, הסיבה היא כמעט תמיד פגיעה בשריר שלד ולא בשריר הלב. הפגיעה בשריר מתבטאת לעיתים רק בבדיקות המעבדה ולעיתים גם בסימפטומים של חולשת שרירים וכאבים. במקרה שלך הערך אכן מעט גבוה. רוב הרופאים ימליצו להפסיק את התרופה הזו ולעבור לתרופות אחרות, לכן מומלץ לגשת לרופא המשפחה על מנת להעריך שוב את מצבך.

תשובה:
אני סוכרתי ומטופל בין היתר בסימוביל 10 מ"ג ליום שהוריד לי את ה LDL ל- 97 מ- 112. אבל גם ה HDL ירד ל- 39 מ- 46. בדיקת CK יצא 187. האם זה אומר שנפגע שריר הלב? האם להמשיך עם הסימוביל ? אני בן 50 ועוסק בפעילות גופנית 4-5 פעמים בשבוע (דופק = 120). CK הוא אנזים המצוי בשרירי הגוף. כאשר רמתו בדם עולה בהשפעת סימוביל, הסיבה היא כמעט תמיד פגיעה בשריר שלד ולא בשריר הלב. הפגיעה בשריר מתבטאת לעיתים רק בבדיקות המעבדה ולעיתים גם בסימפטומים של חולשת שרירים וכאבים. במקרה שלך הערך אכן מעט גבוה. רוב הרופאים ימליצו להפסיק את התרופה הזו ולעבור לתרופות אחרות, לכן מומלץ לגשת לרופא המשפחה על מנת להעריך שוב את מצבך. [27/10/2002]
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו