דלג לתוכן
סיבות אפשריות לרגל נפוחה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אמי בת 69, מאז שאני זוכרת את עצמי יש לה רגל נפוחה באזור מפרק כף הרגל. היא הלכה לפני שנים לרופא שאמר לה שאין לזה טיפול. מה יכולים להיות הגורמים לנפיחות כזו? נוזלים? פקקת? יש לאמי גם נטייה לעצירות. האם לנפיחות ברגל יכול להיות קשר לכך? לאיזה רופא להמליץ לאמי ללכת? האם לנטורופת? או למומחה לכלי דם, או לכף הרגל?

תשובה:
ישנן סיבות אפשריות רבות לכף רגל נפוחה. האם הנפיחות מלווה בכאב? האם אמך סובלת ממחלת לב? מסוכרת? ממחלת ורידים? מחלות רבות יכולות לגרום לנפיחות, וכן תרופות שונות, דלקת בגיד או במפרק עצמו, חבלה, שבר. קשה לי לענות על שאלתך מכיוון שחסרים לי נתונים על מצבה הבריאותי של אמך ולגבי הבירור אותו עברה. יש לערוך בירור מקיף, שצריך להתחיל אצל רופא המשפחה, ומשם, לפי התוצאות, להמשיך לרופאים מומחים. הבדיקות ההתחלתיות צריכות לכלול בדיקה פיזיקלית, בדיקות דם, צילומי רנטגן, ובדיקת דופלקס. יש לציין כי אם הנפיחות ישנה במשך שנים ואינה מפריעה לאיכות החיים של אימך, ולא אובחן הגורם לה, יתכן כי למצב זה אכן אין טיפול, מכיוון שהסיבה אינה ידועה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו