דלג לתוכן
סיבות לחוסר וסת אצל אישה בשנות ה- 30 .
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/10/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 30. עד לפני שלושה חודשים המחזור שלי היה סדיר. לפני שלושה חודשים המחזור החל לאחר ואני לתומי חשבתי שאני בהריון. עשיתי את כל בדיקות ההריון האפשריות ונמצאתי שלילית. הלכתי לרופא נשים והוא נתן לי ארגסט ואז קיבלתי את המחזור, אך בעצם עד היום אני לא מקבלת מחזור ללא ארגסט. לפי פרופיל הורמונלי הכל תקין. לפי אולטרסאונד לא נראות ציסטות בשחלה, למרות שהרופא חושד בכך. השאלה שלי היא, האם היעדר וסת בצורה כל כך פתאומית מראה על PCO או שיש דברים נוספים שיכולים לגרום לאל- וסת? האם יהיו לי קשיים בכניסה להריון? יש לציין שלפני מספר שנים עשיתי הפלה.

תשובה:
האם היו הריונות נוספים מאז ההפלה? האם עשית שינוי כלשהו באורח החיים לפני שלושה חודשים? שינית אמצעי מניעה? התחלת דיאטה? לדברים הללו יש השפעה על הווסת שלך. האם התחלת תרופה חדשה שיכולה להשפיע על הווסת? האם בדקת את רמות ה - TSH שאחראי להפרשת הורמוני בלוטת התריס? אם הוא גבוה, את סובלת מתת-פעילות של בלוטת התריס, מה שיכול לגרום להיעדר וסת. גם פרולקטין גבוה יכול לגרום להיעדר וסת. לגבי תסמונת שחלות פוליציסטיות - האם יש לך סימפטומים נוספים חוץ ממחזור לא סדיר? השמנת יתר? שיעור יתר? אקנה? אם הפרופיל ההורמונלי שלך וגם בדיקת האולטרסאונד שוללות PCO, סביר להניח שאינך סובלת מהתסמונת הנ"ל. התסמונת לא מופיעה בצורה פתאומית כ"כ. אומנם ניתן לאבחן אותה רק בגיל מאוחר, לעיתים כשהאישה מעוניינת להיכנס להריון ולא מצליחה, אך בד"כ יש סימנים לפני כן, כמו הסימפטומים הנ"ל שעליהם שאלתי. הפלה בעבר יכולה להעלות חשד לתסמונת ע"ש אשרמן, שבה יש חוסר ברירית הרחם בעקבות הגרידה שנעשתה (כיוון שבנוסף לתוכן ההריוני היתה פגיעה ברירית הרחם), וקושי בהטמעה של העובר בגלל הידבקויות רחמיות, אך העובדה שהגבת לארגסט (בכך שהופיעה וסת) שוללת תסמונת זו. אי סדירויות במחזור עלולות להקשות על כניסתך להריון כיוון שקשה לחזות את זמן הביוץ, ואולי המחזור כלל לא ביוצי ונדרש טיפול להשראת ביוץ. אני ממליצה לך להשלים בדיקות לרמות TSH ופרולקטין. במידה והן תקינות והווסת עדיין לא מופיעה באופן סדיר, עלייך להתייעץ עם רופא הנשים המטפל שלך לגבי המשך טיפול.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו