דלג לתוכן
מהו הטיפול הנכון בשחלות פוליציסטיות?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחרונה אובחנה אצלי PCOD. אינני סובלת מרוב הסימפטומים האופייניים למחלה (אקנה, השמנה, התקרחות וכו'), אך אני כן סובלת מאי סדירות של הווסת ומשיעור יתר. הרופא שלי המליץ לי להשתמש ב- Progyluton ולא בגלולות למניעת הריון, בטענה שהתרופה היא אמצעי טבעי יותר לטיפול מכיוון שכעת אינני מקיימת יחסי מין. האם באמת עדיף להשתמש בתרופה זו על פני שימוש בגלולות למניעת הריון? מהן הסכנות שבשימוש בתרופה? ומהן תופעות הלוואי?

תשובה:
פרוגילוטון היא תרופה המורכבת מ-11 טבליות לבנות המכילות רק אסטרוגן סינתטי (אסטרדיול) וכן 10 טבליות (חומות) המכילות בנוסף לאסטרוגן גם פרוגסטרון. לרוב משתמשים בה כטיפול לנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות, כשרוצים להסדיר את המחזור, ולעודד ביוץ בכוונה להיכנס להריון. כשאין כוונה להיכנס להריון, הטיפול המקובל הוא דווקא גלולות למניעת הריון, המכילות גם אסטרוגן וגם פרוגסטרון במינונים גבוהים קצת יותר. בנטילה של אסטרוגן בלבד ללא פרוגסטרון ייתכנו תופעות לוואי, כמו רגישות וגודש בשד, בחילות והקאות. כמו כן גובר הסיכון לקרישי דם וסרטן הרחם. הדעות לגבי הטיפול המועדף חלוקות, וכל מקרה צריך להישקל לגופו לאחר בדיקה. אני נוטה לעדיף את הטיפול בגלולות, אך אינני מכירה אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך לפרטים, לכן לא אוכל להמליץ באופן חד-משמעי. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו