דלג לתוכן
דימום בהריון – כנראה מצוואר הרחם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נמצאת בשבוע ה-13 להריון לפי תאריך הווסת האחרונה, ולפי האולטרסאונד - בשבוע ה- 14 וחצי. זהו הריון רביעי לאחר שלושה תקינים, וההריון האחרון היה לפני שבע שנים. לפני שבועיים בדיוק הופיע לפנות בוקר דימום לא מועט, לאחר קיום יחסי מין. הדימום הלך ופחת לאחר מספר ימים ובבדיקת אולטרסאונד, כולל בדיקת שקיפות עורפית, נמצא שהעובר במצב טוב, ולא נתגלה דימום רחמי. הרופא שיער שמדובר בדימום מצוואר הרחם. לאחר הפסקה בדימום של חמישה ימים שוב הופיעה הפרשה חומה כהה למשך מספר שעות, ודבר זה חזר על עצמו כבר שלוש פעמים בהפרש של יומיים בכל פעם. אני משתדלת לנוח ולא להתאמץ, אם כי לא לקחתי פסק זמן מהעבודה, אך אני עובדת בעיקר בישיבה. שמתי לב כי ההפרשה החומה מופיעה בעיקר בשעות הערב לאחר עמידה. עלי לציין כי השיליה אחורית עליונה ולפני שנתיים וחצי עברתי היסטרוסקופיה כירורגית להוצאת פוליפ מהרחם. האם הדימום הוא אכן מצוואר הרחם או מקורו אחר? האם עלי להיות מודאגת ולעמוד על המשמר?

תשובה:
הדימומים שאת מתארת יכולים להתאים לדימומים האופיניים לשליש הראשון של ההריון. דימומים אלה נחשבים לנורמליים, ואין להם כל משמעות. מאידך, יכול להיות שהדימומים אכן קשורים לפתולגיה של צוואר הרחם, או לרחם עצמו, אך לא ניתן לדעת זאת ללא בדיקה. אינני יודעת אם ומתי ביצעת לאחרונה בדיקת פאפ, ולכן אני ממליצה לגשת שוב לרופא המטפל ולבדוק איתו את הנושא. ייתכן שכדאי לבצע בדיקה זו, על מנת לשלול שינויים בצוואר הרחם. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו