דלג לתוכן
לבעלי הופיעו כאבי ראש מאוד חזקים. יש לציין כי בעלי הוא אדם בריא ולא סבל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/02/2004
2 דקות קריאה
שאלה:

לבעלי הופיעו כאבי ראש מאוד חזקים. יש לציין כי בעלי הוא אדם בריא ולא סבל מכאבי ראש / מיגרנות מימיו. הוא לקח המון תרופות נגד הכאב. בהתחלה חשבנו שזה כאב שיניים, אך הרופא שיניים לא מצא שום בעיה. רופא שהזמנו הביתה נתן זריקת וולטרן, אך הכאב חזר עם תום השפעת הזריקה. הלכנו למיון שם עשו לו בדיקת CT ובדיקות דם מקיפות וגם שם הכל היה תקין, ולכן שוחררנו הביתה שוב עם זריקת וולטרן, אך הכאבים חזרו. שלחו אותנו לרופא משפחה, רופא אף אוזן גרון ולנוירולוגית, אך אף אחד לא ידע לאבחן את הבעיה. בגלל שהוולטרן היא התרופה היחידה שעזרה בעלי צרך אותה בתדירות גבוהה מאוד. אתמול חזרנו למיון לאחר שהכאבים היו חזקים מתמיד והנוירולוג במיון אבחן את הכאבים כפגיעה בעצב ונתן לו כדור בשם טריל. את הכדור יש לצרוך למשך מספר חודשים, מלווה בבדיקות דם חודשיות. רציתי לשאול מספר שאלות: האם נכון לצרוך את התרופה הזאת לבעיה של בעלי כי באינטרנט כתוב שטגרטול / טריל שייכת למשפחת תרופות המשמשות לטיפול בפרכוסים וכן בפסיכיאטריה לטיפול במחלה דו-קוטבית (מניה-דפרסיה) כתוספת לליתיום או במקום ליתיום, וכן להרגעה של חולים עם התפרצויות אלימות. רציתי לדעת האם הטריל היא התרופה הנכונה לבעיה של בעלי, וכמו כן רציתי לדעת כמה שיותר פרטים על הכדור טריל, כולל תופעות לוואי והאם התרופה מזיקה.

תשובה:
טריל , שנקרא גם טגרטול או Carbamazepine, הוא תרופה אנטי אפילפטית המשמשת גם לייצוב מצב הרוח, וגם לטיפול בכאבים ממקור עצבי, כפי שאובחנו אצל בעלך. התרופה חוסמת תעלות נתרן ואשלגן ומפחיתה את הכאב העצבי. תופעות לוואי כוללות תחושת עייפות, סחרחורת, בחילות, ויש צורך בעליה הדרגתית במינון על מנת לצמצמן. תופעת לוואי נדירה אולם מסוכנת היא דיכוי של מוח העצם וירידה במספר תאי הדם הלבנים. משום כך יש לבצע בדיקות דם מדי חודש לספירת דם, ובכל חום או תהליך זיהומי לעשות ספירת דם. לקריאה נוספת על התרופה: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=253
רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו