דלג לתוכן
קשר בין ספרינטרים וקרעים בשרירי ההמסטרינג
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/02/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

אני עוסק באתלטיקה קלה (ספרינטר). האם יש קשר בין קרעים חלקים שחוזרים ונשנים בשרירי ההמסטרינג בשתי הרגליים ללקיחת מינוציקלין ודוקסילין לטיפול באקנה ?

תשובה:
ראשית בנוגע לתרופות - לא נראה לי שום קשר בינן לבין הקרעים ואני ממליץ לרשום את שמן וללמוד עליהן מתוך מילון התרופות בפורטל שלנו . לספרינטרים יש מאפיינים של תחום בסיכון גבוה לקרעים בהמסטרינג (שרירי מיתר הברך) ממספר סיבות : 1 - עבודה בעצימות אדירה לזמן קצר, והשריר נדרש לעמוד בעומסים אדירים בפרק זמן קצר ומהיר מאוד. 2 - בשלב הרמת הרגל בריצה יש כיפוף ירך ויישור ברך וזו מתיחה חזקה מאוד להמסטרינג שנדרש לעבוד אקסצנטרית ולבלום את התנועה . 3- מנח לא מאוזן של קרסול ברך או אגן עלול לפגוע ביכולת התנועתית. למשל, אגן בסיבוב קידמי מוגבר (ANTERIOR PELVIC TILT) מכניס את ההמסטרינג למצב מתוח ממילא. ואכן קרעים חלקיים ואף מלאים שכיחים מאוד בעוסקים בריצת ספרינט ומשוכות . לכן לדעתי העיסוק מהווה גורם תורם ואליו יש להתייחס בנוגע לבעיה . נדרשת הערכה מלאה ע"י פיזיותרפיסט שתכלול את הנושאים הבאים : 1 אורך שרירי הרגליים בדגש על קוודריספס (שריר ארבע ראשי) והמסטרינג 2 כוח המסטרינג על מנת להתמודד עם העומס המתיחתי המופעל עליו 3 קואורדינציה = היכולת הפונקציונאלית של השריר להגיב למעמס בעת ספרינט. כמובן שחובה להתאים תוכנית אימון לפי הבדיקה שתכלול מתיחות, חיזוק ושיפור תגובה שרירית . הנושא קריטי מכיוון ששריר הסובל מקרעים חוזרים מצטלק והופך נוקשה וחלש ולכן שוב נקרע ונוצר מעגל פגיעות. כמובן שלפני כול אימון חובה לבצע חימום ארוך הכולל מתיחות והעמסות הדומות לאלו שבריצה אני ממליץ לך לחפש פיזיותרפיסט העוסק בספורט ורצוי בתחום שלך ולהתחיל טיפול מלא שייתכן וידרוש השבתה זמנית מספרינטים ועבודה הכנתית מסיבית של הגוף . ניתן לחפש מומחה בתחום ואף ליצור קשר עם מומחה באתר מכון וינגייט (http://www.wingate.org.il) בסעיף "ייעוצים" http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=326) וכן בסעיף הזמנת תורים (http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=324&ArticleID=852) ( למשל, מולי אפשטיין) . אל תתעכב- גש וטפל. רפואה שלמה . ירון טילינגר- פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו