דלג לתוכן
מידע לגבי חיסון נגד סרטן צוואר הרחם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/03/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 22, פעילה מינית. ברצוני לקבל את החיסון נגד סרטן צוואר הרחם. כיצד אוכל לדעת שלא נדבקתי כבר, שהרי במקרה כזה, לפי הפרסומים, החיסון כבר אינו מועיל? איך אפשר לדעת אם בן זוג נושא וירוס זה? לבן הזוג שלי היו הרבה פרטנריות בעבר. אילו בדיקות יש לעשות והאם הן כלולות בסל הבריאות? כמה זמן עובר מן ההידבקות ועד שהווירוס עוזב את הגוף?

תשובה:
גם מי שכבר מקיימת יחסי מין יכולה לקבל את החיסון נגד סרטן צוואר הרחם. יתכן שיעילותו תהיה נמוכה יותר, אך יש לקחת בחשבון את מספר הפרטנרים שאיתם קיימת יחסי מין ואם הם נשאים של הנגיף. כדי לדעת אם כבר נדבקת, את יכולה להיבדק על ידי גינקולוג, וממנו גם לקבל את המרשם לחיסון. על מנת לברר האם בן זוגך נשא של הווירוס עליו להיבדק על ידי אורולוג. החיסון ניתן בשלוש מנות שאותן נוטלים כל כמה חודשים, ובסוף התקופה (אחרי קבלת המנה האחרונה) את מחוסנת. לאחר ההידבקות בווירוס הוא אינו עוזב את הגוף, אלא נשאר בו במצב רדום. תוכלי למצוא מידע רב לגבי החיסון בפורטל אינפומד. אני ממליצה לך גם לפנות לגינקולוג על מנת להיבדק ולהתייעץ איתו לגבי נטילת החיסון. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו