שאלה - אני לוקחת תרופות נוגדות דיכאון מזה כשנה, עם הפסקה באמצע עפ"י המלצת רופא

השאלה:
אני לוקחת תרופות נוגדות דיכאון מזה כשנה, עם הפסקה באמצע עפ"י
המלצת רופאה פסיכיאטרית
וכמובן חזרתי ליטול אותן עפ"י המלצתה. במשך כל השנה הרופאה שינתה
לי את סוגי הכדורים עקב תופעות לוואי, כמו ירידה בחשק המיני
לחלוטין. יש לציין שאני נשואה +1, ובעלי מתקשה לקבל עובדה זו. כאמור
ניסינו לשנות תרופות, חלקן לא עזרו וגם החמירו את הדיכאון והתסמינים
החריפו, ושוב שינינו ושינינו עד שלפני כ- 5 חודשים שקיבלתי כדור חדש
כהגדרתה לניסיון - לוסטראל. הכדור עזר נפשית אבל חוסר חשק מיני
והשמנה שוב חזרו.
שתי שאלות:
האם אני צריכה לקבל את הגזירה של התופעות הנ"ל ולהודות בשינוי
הנפשי ?
האם אני אוכל להביא עוד ילד בשילוב תרופה נגד דיכאון או שאצטרך
להפסיק ליטול כלל?


תשובה:

אכן תרופות מקבוצת מעכבי ניצול חוזר של סרוטונין (SSRI) עשויות
לגרום לירידה בחשק המיני ולהפרעות בתפקוד המיני בגברים ונשים.

ישנן כמה דרכים על מנת להתמודד עם התופעה:
א. להפחית במינון התרופה.
ב. לשנות לתרופה אחרת מאותה קבוצה - כמו למשל רסיטל.
ג. להחליף טיפול לתרופה נוגדת דיכאון מקבוצה אחרת, למשל מקבוצת
SNRI - המעכבות ספיגה חזרה של סרוטונין ונוראדרנלין באופן ספציפי,
כמו רמרון, אפקסור (ונלאפאקסין) או איקסל. תרופות אלה גורמות לפחות תופעות לוואי
של חוסר חשק מיני.

בנוגע לשאלה השניה- ניתן להשתמש בתרופות אנטי דיכאוניות רבות במהלך
ההריון. אנא התייעצי עם הרופאה שלך לגבי זה.





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!