דלג לתוכן
השמנה לאחר נטילת התרופה סרוקסאט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטלת סרוקסאט 20 מ"ג עקב דיכאון אחרי לידה. כתוצאה משימוש בכדור עלה משקלי בכ-10 ק"ג ב-8 חודשים. הדבר מאוד מתסכל. בסך הכל הכדור טוב לי, ואני מרגישה טוב איתו. אך בעיית ההשמנה ממש מציקה. האם אפשר להחליף לכדור אחר, ואם כן - כיצד? אם לא - מה לעשות עם העלייה המטורפת הזו במשקל? כל חיי הייתי רזה.

תשובה:
יש תרופות נוספות מאותה קבוצה של סרוקסאט, ומקבוצות אחרות, שיכולות להיות יעילות ובטוחות, אולם אם יעילותן תהיה עבורך זהה לזו של הסרוקסאט - זה יתברר רק לאחר ניסיון של נטילת התרופה החדשה משך מספר שבועות (לפחות ארבעה!). לכל התרופות עשויות להיות תופעות לוואי (אך הן לא בהכרח מופיעות!), ולצערנו, לא ניתן עדיין לנבא מראש מי יסבול מתופעת לוואי ומאיזו תרופה. אני ממליצה לך להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל לגבי החלפת התרופה או לגבי הורדה של מינון הסרוקסאט, ובינתיים, לבדוק עם עצמך, אם יכולות להיות סיבות נוספות להשמנה, כגון שינוי באורח החיים, בתזונה, בפעילות הגופנית (לעיתים אימהות טריות אוכלות יותר מתוך ניסיון של הגוף להתמודד עם עייפות מחוסר שינה!). בנוסף, כדאי לפנות לרופא המשפחה ולבקש בדיקות דם לבדיקת רמת ברזל, חומצה פולית, ויטמין B12, והורמון בלוטת התריס, אשר חוסר באחד מהם מתבטא לעיתים בהשמנה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו