דלג לתוכן
טיפול בדלקת חוזרת בדרכי השתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 23. לפני כמה חודשים קיימתי יחסי מין עם בעלי וכמה ימים לאחר מכן החלו כאבים עזים מעל מותן ימין, צריבה במתן שתן, ודחיפות במתן שתן. לאחר שביצעתי בדיקת שתן, נאמר לי שיש לי זיהום בדרכי השתן. נטלתי אנטיביוטיקה ( צפורל) במשך שבוע ואכן הרגשתי טוב יותר. כשבוע לאחר הטיפול שוב החלו התסמינים לאחר קיום יחסי מין. ביצעתי שוב בדיקת שתן ורופא המשפחה נתן לי שוב טיפול אנטיביוטי והסיק שהזיהום נבע ככל הנראה מיחסי המין. בפעם השלישית שהעניין חזר על עצמו הוא הציע לי טיפול מונע: ליטול אנטיביוטיקה ( דיספטיל פורטה) כל יום. אולי זה יפתור את בעיית הזיהום, אך ברור לי שטיפול אנטיביוטי למשך זמן לא מוגבל, יפגע בצורה אחרת בבריאותי התקינה. אני כבר מרגישה חלשה מאז שהתחלתי לקחת את הרופה. האם תוכלו להציע לי פיתרון חלופי?

תשובה:
הטיפול הנכון בדלקת בדרכי השתן הוא אנטיביוטיקה. כדי לקצר ככל האפשר את זמן נטילת האנטיביוטיקה אוכל להמליץ על כמה דברים: אם לא ביצעת תרבית שתן, יש לבצע תרבית ולמצוא אנטיביוטיקה ספציפית שמתאימה לחיידק. לשמור על היגיינה נשית, במיוחד בזמן קיום יחסי מין. בדיקה של בן זוגך, יתכן כי הוא נשא של חיידק ואת נדבקת ממנו. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו