דלג לתוכן
סחרחורת זמן רב אחרי דלקת אוזניים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/07/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 23. לפני בערך חצי שנה היתה לי דלקת באוזן ימין. לאחר הטיפול באוזן הרגשתי חוסר יציבות וסחרחורות. עד עכשיו אני מרגישה סחרחורות, כבר חצי שנה, דבר שגורם לי לחוסר תפקוד בחיים. עשיתי כל בדיקה אפשרית, בדיקת EMG ובדיקות דם שהיו תקינות, והייתי גם אצל נוירולוג ורופא אף-אוזן-גרון. עשיתי בדיקת CT של הראש וגילו אצלי נוזל בתאים המסטואידיים. מה זה אומר? האם אני צריכה לשאוב את הנוזלים האלה? והכי חשוב, האם זה יכול לגרום לסחרחורות ולחוסר שיווי משקל, או שאני לא בכיוון?

תשובה:
תאי המסטואיד הם חללי אוויר בגולגולת אשר נמצאים בסמיכות לאוזן התיכונה, ויש להם תפקיד באיזון לחצים במערכת האף-אוזן-גרון. סיבוך אפשרי של דלקת באוזן התיכונה היא התפשטות של הדלקת לתאי המסטואיד, מחלה הנקראת מסטואידיטיס, והטיפול בה הוא אנטיביוטי. עם זאת, יש אנשים אשר מפתחים מצב של מסטואידיטיס כרונית, אשר מגיבה פחות לאנטיביוטיקה ויותר לתרופות אחרות, מפחיתות גודש, אנטי-אלרגיות ועוד. הצורך בניתוח mastoidectomy, ניתוח של פתיחה של העצם וניקוז הדלקת, עולה בעיקר במקרים חריפים של זיהום קשה, שיש חשש שיתפשט לרקמות סמוכות, כמו המוח וקרומיו. זה לא המצב שממנו את סובלת, וקשה לי להאמין שניקוז יפתור את הבעיה. אני מניחה שיכול להיות קשר בין הגורם להצטברות הנוזלים בתאי המסטואיד לסחרחורת ההמשכית שאת מתארת, לאו דווקא לנוזלים עצמם. יתכן שנשארה בעיה בניקוז או בלחצים של האוזן אשר גורמת להמשך הסחרחורת. ההמלצה העיקרית שלי היא לפנות עם תשובות כל הבדיקות לרופא מומחה באף-אוזן-גרון ולהתייעץ איתו. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו