דלג לתוכן
תופעות לוואי של תרופות פסיכיאטריות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

האם תופעות לוואי של תרופות פסיכיאטריות יכולות להעלם במשך זמן נטילת התרופות, אותן יש ליטול במשך שנים, או רק כאשר מפסיקים לקחת אותן?

תשובה:
בדרך כלל תופעות הלוואי הן החמורות ביותר בתחילת הטיפול, במהלך השבועות ואפילו החודשים הראשונים של השימוש בתרופה, והן פוחתות בהמשך, כשהגוף מתרגל לתרופה ונוצר שיווי משקל מחודש. כמו כן, פעמים רבות, לאחר שימוש בתרופה שמתאימה למטופל, חל שיפור במצבו, ואז ניתן לצמצם את מספר התרופות (לדוגמה, להפסיק שימוש בסרוקוול ולהישאר רק עם הלפונקס), או להוריד את המינון של אחת מהתרופות, דבר שמפחית את תופעות הלוואי. אם תופעות הלוואי נמשכות לאורך זמן ללא שיפור, אפשר לפעמים להוסיף עוד תרופה, שמטרתה אינה פסיכיאטרית, אלא טיפול בתופעת הלוואי (תרופות כגון דקינט, קמדרין, פרילק). בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו