דלג לתוכן
מתי יש צורך לחזור על חיסון אנטי-D
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בשבוע 18 להריוני עברתי חיסון אנטי D בשל סוג הדם שלי. בשבוע ה-29 עשיתי בדיקת נוגדנים שנתנה את התוצאה הבאה: "נמצאו נוגדנים מסוג אנטי D בכדוריות מטופלות באנזים בלבד". הרופאה שלי לא התרגשה מזה ולא הציעה שום מעקב מיוחד, רק שלחה אותי להתחסן שוב. מה משמעות התוצאה? האם זה נורמלי או שהתוצאה מעידה על קיום בעיה כלשהי? אפשר לדרוש מעקב למרות שהרופאה לא חושבת שיש סיבה?

תשובה:
אינני יודעת מה משמעות "נמצאו נוגדנים מסוג אנטי D בכדוריות מטופלות באנזים בלבד". לאחר חיסון ראשון של אנטי D, בודקים את יעילותו על ידי כייל שמציין את כמות הנוגדנים שהצליח הגוף לייצר, ואז על פי סקאלה מסויימת, מחליטים אם החיסון היה יעיל או שיש לחזור עליו שוב. פעמים רבות יש צורך בחיסון נוסף, ואין הדבר מעיד על פתולוגיה או על בעיה. פשוט כל גוף מגיב אחרת לחיסון. לכן, על פני הדברים, לא נראה שיש סיבה לדאגה. אני ממליצה לך להתחסן שוב, ואז לדרוש בדיקה נוספת. בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אביטל גלאובך
ד"ר אביטל גלאובך יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה מומחית ברפואה אסתטית , מומחית ברפואת נשים, פתולוגיה צוואר הרחם, פוריות
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו