דלג לתוכן
עצבנות בהריון והשפעתה על העובר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

ברצוני לדעת אם עצבנות תמידית של האישה במהלך ההריון עלולה להשפיע על אופי הילד. ואם כן, כיצד ניתן לטפל בעצבנות זו המופיעה אצל הילד?

תשובה:
הסוגיה שאת מעלה היא סוגיה מעניינת ומקור למחקרים רבים בתקופה האחרונה. יש הטוענים שסוגיה זו פילוסופית בלבד, ויש הטוענים שיש בה ממש, עד כדי קשרים פיזיולוגיים. הטענה הרווחת היא שהעובר אכן מושפע ממצביה של האם, או אפילו ממצביהם של הוריו ושל הסובבים אותם, במהלך שהותו ברחם. להלן מספר דוגמאות. בארה"ב נערך לא מזמן מחקר שבדק את השפעת אירועי ה-11 בספטמבר על העובר, ונמצא כי ילדים שנולדו לאימהות שחוו את האירועים במהלך ההריון, פיתחו הפרעות גדילה בשיעור גבוה יחסית לשאר האוכלוסיה. בבלגיה נערך מחקר שמצא שילדים לאימהות שהיו חרדתיות במהלך ההריון, סבלו מהתנהגות אימפולסיבית וחסרת שקט. כפי שאת מבינה, הממצאים אינם חד-משמעיים בשלב זה, אך נראה שיש איזשהו קשר, ולעיתים התוצאות מופיעות רק לאחר כמה שנים. לגבי הטיפול בבעיה אצל הילד, קודם כל יש לתת לילד לגדול ולהתפתח ולא לדון אותו מראש. אם תתגלה בעיה התנהגותית בהמשך, יש לפנות לפסיכולוג, לפסיכיאטר או נוירולוג, בהתאם לסוג הבעיה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו