דלג לתוכן
המעקב הדרוש אחרי כריתת כליה בגלל גידול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בחודש ינואר 2008 עברתי כריתה בשיטה לפרוסקופית של כליה ימנית ושופכן שהיו ממאירים. במוסף הבריאות בידיעות אחרונות כתוב "סרטן הכליה שולח גרורות למוח. אז לחולי סרטן הכליה עושים טיפול כמותרפי מונע למוח או מממנים להם MRI של המוח כדי לבחון אם דור ההמשך קם לתחייה". מה פירוש הדבר? הגידול שלי היה סגור בכליה ללא גרורות.

תשובה:
כל תהליך סרטני ממאיר יכול לשלוח גרורות לאיברים אחרים בגוף כחלק מהתפשטות המחלה, והדבר אינו ייחודי לגידולים בכליה. כל חולה אונקולוגי צריך להימצא במעקב צמוד וקבוע בכל שלבי המחלה, ולפיו מתקבלת ההחלטה על הטיפול הנדרש. קשה לתת תשובה עניינית לשאלתך, היות שחסרים פרטים נוספים על הטיפול שקיבלת, על בדיקות שעברת לאחר הניתוח, על המעקב אחר תפקוד איברים אחרים וכדומה. אני ממליץ לך לפנות לבדיקה אצל הרופא האונקולוג המטפל בך, וגם לבדיקה אצל נפרולוג, שימליצו לך על בדיקות המעקב הדרושות לפי הממצאים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
ד"ר אביטל גלאובך
ד"ר אביטל גלאובך יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה מומחית ברפואה אסתטית , מומחית ברפואת נשים, פתולוגיה צוואר הרחם, פוריות
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 37 חוות דעת )
"דר תמר פדות קלויזמן רופאה מקצועית הסבירה בבהירות על מהלך הניתוח כמו כןרופאה מרגיעה מאד בנחת רוח נעים לשהות בקירבתה על כן אני מודה לה על הטיפול ממליצה בחום לעבור אצלה את הטיפול"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו