דלג לתוכן
חשש לרעלת הריון בגלל חלבון מוגבר בשתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע 37 להריון, יש חשש לרעלת הריון. בבדיקות מעבדה התשובות לחלבון בשתן באיסוף 24 שעות: VOLUME URINE 2.53 PROTEIN U CONC 24.7 PROTEIN U/24 HR 624.91 מדידת לחץ דם להיום 115/70 ולפני שבוע 120/80 לפני כן, כל תקופת ההריון 110/70 בדיקת מוניטור יוצאת תקינה. אני מרגישה הרבה צירונים, לחץ בפנים וחום כלפי פנים. נאמר לי ע"י הרופא בבית החולים לפני שבוע כי רק אם לחץ הדם גבוה, יש סיכון לרעלת הריון. אם הרופא צודק, אז למה הערכים של חלבון בשתן רק עולים? בעבר לא סבלתי משום בעיות רפואיות בכליות או בלחץ דם, אני מטופלת באלטרוקסין לבלוטת התריס ושומרת על איזון גם במהלך כל ההריון. אשמח אם תוכל/י לתת את חוות דעת , אינני מעוניינת לקחת סיכונים מיותרים, וקיימים אצלי חששות רבים.

תשובה:
מבין התופעות המדאיגות של רעלת - אקלמפסיה, כלומר פרכוס על רקע הרעלת. במקרים נדירים תהיה הסתמנות כזאת בנוכחות לחצי דם תקינים, אולם זה נדיר ביותר. לרוב, אין רעלת ללא עלייה בלחצי דם. במקרה שלך צריך לחשוב על סיבות אחרות לחלבון מוגבר בשתן, שכמו שרמזת בשאלה קשורות לכליות. לשם כך יש להסתכל על משקע שתן. ד"ר נגה פוקס - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו