דלג לתוכן
הקשר בין הרפס מסוג 1 לבין הרפס מסוג 2
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לבת הזוג שלי התגלה לאחרונה בבדיקת דם הרפס מטיפוס 2. אין לה הרפס מטיפוס 1. בעקבות הגילוי, עברתי בדיקת דם, והתגלה שיש לי הרפס שפתיים מטיפוס 1, ואין לי הרפס מטיפוס 2. האם יכול להיות שאני הדבקתי אותה על ידי קיום מין אורלי? האם נשא הרפס מטיפוס 1 יכול להדביק מישהי בהרפס מטיפוס 2 על ידי מין אורלי? הרי אלה שני טיפוסים שונים של הרפס.

תשובה:
אתה צודק לחלוטין. מדובר בשני זנים שונים לחלוטין של הנגיף. אם אתה נשא של הרפס מסוג 1 ואינך נושא הרפס מסוג 2, ברור שאינך יכול להדביק אותה בהרפס שאין לך. הרפס מסוג 1 אינו מגן באופן מוחלט מהדבקה בהרפס מסוג 2, אם כי הוא כנראה מפחית במקצת את הסיכון. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו