דלג לתוכן
הטיפול ביתר לחץ דם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/12/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 48, מוגדר כאדם בריא. לאחרונה אני סובל מכאבי ראש. בבדיקת לחץ דם נמצאו ערכים גבוהים: 170/100. ביצעתי מעקב, וזהו הממוצע. הרופא נתן לי כדורים מסוג ramitens 2.5. כמו כן ה- BMI שלי הוא 30. אני זקוק לדיאטה. ראיתי כי קיימות תרופות אחרות לטיפול ביתר לחץ דם. למה קיבלתי דווקא את התרופה ramitens? האם קיימת תרופה טובה יותר שלא נמצאת בסל הבריאות? למה להתחיל בהכנסת כימיקלים לגוף? האם לא ניתן למצוא דרך אחרת, לדוגמה, באמצעות דיאטה או הפסקת עישון, ורק לאחר מכן להתחיל עם טיפול תרופתי אם לא חל שיפור במצב? האם זוהי תרופה לכל החיים או שניתן להפסיק ליטול אותה?

תשובה:
התרופה שקיבלת שייכת למשפחת מעכבי ה- ACE, תרופות ממשפחה זו ניתנות לרוב כטיפול "קו ראשון" לטיפול ביתר לחץ דם. לא אוכל להמליץ על תרופה אחרת, שכן אינני מכירה את ההיסטוריה הרפואית שלך ואינני יודעת אילו תרופות נכללות בסל הבריאות ואילו לא. בגישתך הכללית אתה צודק, לא מומלץ לקחת תרופות או כימיקלים שלא לצורך, ולרוב עדיף להסתפק בשינויים בהרגלי האכילה, בפעילות הגופנית ועוד. אך לעיתים הגישה השמרנית אינה מספיקה, ויש צורך להיעזר בתרופות. אני ממליצה לך לקחת את התרופה כפי שהמליץ הרופא, ובנוסף גם להפסיק לעשןף, להתחיל לעסוק בספורט ולשמור על תזונה מאוזנת. אם יחול שיפור, תוכל להיוועץ עם הרופא המטפל לגבי הפסקת הטיפול. מידע נוסף על יתר לחץ דם תוכל למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/hyperTension.asp
רופאים בתחום
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו