דלג לתוכן
הבדיקות הדרושות לקביעת ביוץ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/12/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 33, בעלת PCO עם ביוץ עצמאי. לאחרונה עברתי 4 מעקבי זקיקים על מנת להרות. אני מבקשת התייחסות לערכי הפרוגסטרון שבוע אחרי ביוץ: מחזור 1 - 42 מחזור 2 - 24 (הריון שהסתיים בהפלה נדחית בשבוע 9) הפסקה של מחזור אחד מחזור 3 - 19 מחזור 4 - 8 יומיים אחרי הבדיקה קיבלתי מחזור. שאלתי את הרופא שלי אם יש מגמה של הידרדרות בתפקוד של הגופיף הצהוב. הוא אמר שאי-ספיקה חד פעמית לא צריכה להדאיג, ושלשאר הפרמטרים צריך להתייחס כמעידים על ביוץ ולא להשוות את הערך. השבוע אני מתחילה מעקב נוסף והייתי רוצה לשמוע דעה של רופא נוסף.

תשובה:
ערכי הפרוגסטרון האחרונים שצירפת לא מראים על ביוץ מספק. האם נראו זקיקים באולטרסאונד בחודשים אלה? מה גודל הזקיקים שנצפו? אלו נתונים חשובים כדי לדעת אם אכן מתרחש ביוץ, או שמא אלה מחזורים ללא ביוץ. אני ממליצה לך לפנות לרופא המומחה לבעיות פריון או ל- PCO על מנת שתקבלי את הטיפול הטוב ביותר והמהיר ביותר. ישנם רופאים מומחים לפריון גם בקופת חולים. יש לזכור כי אין להחשיב תשובה זו כחוות דעת שניה, מפני שאין בידי את כל הנתונים לגבייך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 37 חוות דעת )
"דר תמר פדות קלויזמן רופאה מקצועית הסבירה בבהירות על מהלך הניתוח כמו כןרופאה מרגיעה מאד בנחת רוח נעים לשהות בקירבתה על כן אני מודה לה על הטיפול ממליצה בחום לעבור אצלה את הטיפול"
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר שאדי סעדיה
ד"ר שאדי סעדיה אורתופדיה
רופא בכיר, יחידת ברך וארטרוסקופיות, בי"ח רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו