דלג לתוכן
הגורמים לפולינוירופתיה והטיפולים המתאימים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ברצוני לדעת, לאור תוצאות של בדיקת אלקטרומיוגרפיה (EMG) של העצבים והשרירים, אם זריקת קורטיזון חד-פעמית יכולה להפחית לי את אי הנוחות והכאבים למרות שזו בעיה עצבית ולא דלקתית? אני טס ליעד שההליכה בו היא מרובה, ואני זקוק למשהו אינסטנט עד לטיפול יותר מעמיק ורציני. האם יש לכם חלופה מהירה? להלן סיכום הבדיקה: קיימת עדות לפולינוירופתיה סנסורימוטורית קלה משולבת (אקסונלית ודמיאלינטיבית). על רקע הנ"ל קיים נזק אקסונלי בחלקו הדיסטאלי של העצב הטיביאלי מימין (tts).

תשובה:
בדיקת EMG משמשת להערכת ההולכה החשמלית בעצבים. בעיות של מערכת העצבים והשרירים יכולות לגרום להפרעה, היות שהם מעורבים בהולכה. לא ניתן לתת טיפול אינסטנט לבעיה שמצריכה בדיקה אצל נוירולוג והערכה קלינית לפי מחלות הרקע. פולינויורופתיה סנסורימוטורית יכולה להיגרם כתוצא ממחלות כמו סוכרת, דלקת בשריר, לחץ על האזור, הפרעה בחיבור עצב-שריר, תרופות מסוימות, צריכה כרונית של אלכוהול, חוסר ויטמין B12 וגורמים אחרים. ההפרעה כוללת כאבים, חוסר תחושה או תחושה מוזרה, ולפיכך שימוש מופחת באזור החולה. האבחנה של בעיה זו נעשית באמצעות בדיקת EMG, בדיקות דם, ובדיקות מהירות הולכה. תרופות נגד אפילפסיה כגון טגרטול, או תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת TCA, למרות שנועדו לדיכאון קליני, מאוד עוזרות להפחתה בכאב, ואותן תוכל לקבל להקלה מהירה. מתן סטרואידים יכול להקל על הכאבים, אם כי לא יטפל בבעיה עצמה, ולכן צריך להמשיך את הבדיקות. אני ממליץ לך לפנות לבדיקה אצל נוירולוג כדי לקבל טיפול מתאים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו