דלג לתוכן
יבלות חוזרות בבסיס הפין עקב פפילומה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחר מספר חודשים בהם נצרבה לי 3 פעמים יבלת ויראלית קרוב לבסיס הפין (כנראה שבגלל פפילומה) הופיעו 2 נוספות מצידו השני, ושוב בבסיס הפין, ולא עליו. היבלות בצבע חום ומעט בולטות מעל פני העור. הראשונה היתה בקוטר חצי ס"מ, אך השתיים הנוספות קטנות מאוד. האם עלי להמשיך עם מחלה זו כל חיי? אני חושש לקיים יחסי מין על מנת לא להדביק אף אחת. הקונדום לא מכסה את היבלות. האם לאחר צריבה אני כבר לא מדבק? מה עושים?

תשובה:
בהנחה שמערכת החיסון שלך תקינה, לא תצטרך להמשיך עם היבלות (ועם הצריבות) במשך כל חייך. למרבה המזל, גוף תקין מפנה את הנגיף בעצמו כעבור כשנה-שנתיים. אתה צודק שקונדום אינו מהווה הגנה טובה מהדבקה בנגיף הפפילומה. אם היבלות מפריעות מאוד, כדאי לצרוב אותן שוב, או לקבל טיפול אימונולוגי. לגבי הדבקה - אתה יכול אולי להתנחם בעובדה שמדובר במחלת המין השכיחה ביותר. אך כל עוד גופך לא פינה את הנגיף, אכן אפשר להידבק ממך. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו