דלג לתוכן
טיפול בדיכאון עם רמרון ולוסטראל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מאד סובלת ממחשבות טורדות על משמעות וכן מרגשי אשמה, זה גרם לי לתחושת דיכאון. התחלתי בטיפול של רמרון שלא עזר בכמות של 2 כדורים, הרופא המליץ להוסיף לוסטראל בהדרגה, בעליה של 25 מ"ג כל שבוע. התחלתי לפני כחודש, יש שיפור מבחינת של הסימפטומים הגופניים, אך עדיין לא מספיק מבחינת החשיבה. לאורך כל התקופה אני עובדת (עם כל הקושי שבכך והצורך שלא יראו) ואני גם מתעמלת. האם רמרון, שלא עזר בכלל במשך חודשיים, לא מיותר ואולי אפילו מפריע? ואיך מתקיים תהליך השיפור וכמה זמן הוא לוקח בדרך כלל? התחלתי גם בטיפול פסיכולוגי.

תשובה:
נראה כי בהמלצת הרופא המטפל את נמצאת כעת בשלב מעבר של החלפת הטיפול התרופתי נוגד הדיכאון מרמרון ללוסטראל. אני מאד מקווה שהלוסטראל יביא לשיפור הצפוי, ואז בהחלט כדאי יהיה להפסיק את הרמרון בהדרגה. כרגע, בשלב המעבר, ייתכן שהפסקה מוקדמת מידי של הרמרון תביא להחמרה זמנית במצבך. אני ממליצה להמשיך "לאט אבל בטוח". לשאלתך אם אולי הרמרון מפריע - יתכן כי ישנן תופעות לוואי של רמרון, ושהפסקתו תקל עלייך מבחינה זו. כדאי להתיעץ עם הרופא המטפל אם את מרגישה תופעות לוואי, ולהחליט מתי ובאיזה קצב מורידים את הרמרון. תהליך השיפור עם לוסטראל מתחיל כחודש מתחילת הנטילה של מינון שהוא מינון טיפולי (החל מ-50 מ"ג ליום), והשיפור ממשיך בחודשים שלאחר מכן, ועד חצי שנה מהתחלת הנטילה של התרופה יכולים להמשיך להשתפר עוד מרכיבים (ריכוז, שמחת חיים, חשק, הפחתה ברגשי האשמה). תרגישי טוב! ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
ד"ר אביטל גלאובך
ד"ר אביטל גלאובך יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה מומחית ברפואה אסתטית , מומחית ברפואת נשים, פתולוגיה צוואר הרחם, פוריות
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו