דלג לתוכן
בצקות בבטן ובגפיים תחתונות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 70. ירדתי במשקל בדיאטה מאוזנת, כ-20 ק"ג. את הדיאטה התחלתי לפני 5 שנים. לפני שנתיים הבחנתי בבצקות ובמגמת עלייה במשקל. אני סובלת במשך עשרות שנים מתת-פעילות של בלוטת התריס וממחלת השימוטו. אין לי קצה חוט מניין הבצקת הזאת. הייתי אצל אנדוקרינולוגית שלא מצאה פיתרון. נדמה שיש לי בעיה הורמונלית בעניין איזון הנוזלים. אני נדרשת לשירותים יותר מן הממוצע. מה אוכל לבדוק כדי להיפטר מן הבצקת הטורדנית הזאת? הבצקת נמצאת בבטן ובפלג הגוף העליון באצבעות, ולקראת הערב הבטן מצטמקת, כנראה שאז הבצקת יורדת לכיוון הרגליים - ובכל זאת אני באי ידיעה מוחלטת.

תשובה:
ישנן סיבות אפשריות רבות להופעת בצקות, ביניהן בעיות הורמונליות, בעיות של הכליות, הלב, מערכת כלי הדם ועוד. ללא בדיקה גופנית, בדיקות דם נרחבות, מידע לגבי מחלות רקע ותרופות קבועות, איני יכולה לעזור הרבה. התחילי בבדיקת תפקוד בלוטת התריס, תפקודי כליות ותפקוד הלב. תוכלי להיעזר במנגנון שישנו באתר לאבחון עצמי של בצקות: http://www.infomed.co.il/takeCare/symp119.asp
רופאים בתחום
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו