דלג לתוכן
בחורה שסובלת מתסמינים של תופעת ריינו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בשלושת החודשים האחרונים התחילה לי תופעה של קור בידיים וברגליים, בה הציפורניים הופכות להיות ממש סגולות, וברגליים זה לפעמים סגול ולפעמים לבן, והאצבעות נהיות ממש ממש קפואות. בנוסף לזה אני סובלת גם מכאבי ראש, צמרמורות ועייפות. הלכתי לכל מיני רופאים והם אמרו לי שייתכן שזו תופעת ריינו. חוץ מזה שלחו אותי לבדיקות דם ואחת מהן הייתה בדיקת ANA. קראתי באינטרנט שהבדיקה הזו יכולה לקבוע אם יש לי ריינו. התוצאה היתה שלילית. אז יש לי ריינו או לא? ואם לא, מה זה יכול להיות? ואיך אפשר לטפל בזה?

תשובה:
תופעת ריינו מאובחנת בעיקר על ידי תסמינים כמו שתיארת: שינוי צבע האצבעות מלבן לכחול ובסוף לאדום, ורגישות לקור ולפציעות. אין בדיקת דם חד-משמעית המאפשרת לרופא לאבחן את התופעה. בדרך כלל מופנה החולה לסדרת בדיקות כגון ANA, RF, שקיעת דם, תפקודי בלוטת התריס ורמת חלבון. זאת בעיקר כדי לשלול שילוב של תופעת ריינו עם מחלות ראומטיות אחרות. עיקר הטיפול הוא על ידי הימנעות מקור - חבישת כפפות ונעילת נעליים כדי להימנע מפציעה. במקרים בהם התסמינים חמורים יותר ממה שאת מתארת, משתמשים גם בתרופות שונות. אני מציעה לך לפנות לרופא ראומטולוג להמשך בירור התופעה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו