דלג לתוכן
גושים שפירים בשד של אישה צעירה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 20. נבדקתי לפני כשנה אצל כירורג שד כשמצאתי גוש בשד. הגוש נמצא תקין, ונדרשתי לבוא לביקורת כעבור שנה. בביקורת לפני כחודש כבר נמצא גוש נוסף. הגוש הראשון גדל מאוד לפני המחזור ואחריו ירד בגודלו, והגוש בשד השני גם גדל איתו. אני אמורה לעבור בדיקת אולטרסאונד בעוד 10 ימים, אך אני מאוד מודאגת. הרופא הבודק לא איבחן משהו קריטי. האם יש לי סיבה לדאוג? השינוי בגודל נורמלי?

תשובה:
מרבית הגושים הנמצאים בשד של נערה בגילך הם ציסטות שפירות המכילות נוזל שאינן מסוכנות, או ממצאים שפירים אחרים הנקראים פיברואדנומה, ובנויים מרקמת חיבור מוצקה. נדיר מאד לגלות גוש ממאיר בגיל זה, וסטטיסטית לפחות, אין לך סיבה לחשש, מה עוד שלפני כשנה נבדק הגוש (איני יודע כיצד) ונמצא שפיר. לפי תיאורך, סביר שמדובר בפיברואדנומה (תוכלי למצוא מידע רב על כך בפורטל אינפומד) והפנייתך לבדיקת אולטרסאונד נועדה לאמת אבחנה זו. אין מקום לבהלה וללחץ או להקדמת התור, מה גם שבדיקתך אמורה לערך בעוד ימים ספורים. ראי גם את התשובה הבאה http://www.infomed.co.il/questions/q_050608_18.asp
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו