דלג לתוכן
מה גורם היפרפאראתירואידיזם בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון, בשבוע ה-10. הגעתי לאשפוז עם התייבשות, ומאז אני מאושפזת עם רמת סידן גבוהה. בבדיקת אולטרסאונד ראו הגדלה של בלוטות הפאראתירואיד. אני צריכה לעבור ניתוח. אבקש הסבר מה עם ההריון ומה הטיפול לאחר הניתוח. אני דואגת ופוחדת. אני עם עירוי של ויטמינים ופוסיד.

תשובה:
היפרפאראתירואידיזם הוא מצב של פעילות מוגברת של יותרת בלוטת התריס (פאראתירואיד), בדרך כלל בגלל גידול שפיר על אחת או כמה מהבלוטות. היא גורמת לעליית ריכוז הסידן בדם ולירידה בריכוזו בעצמות, ויכולה להוביל לשבירת העצם ולהופעת אבנים בכליות. בזמן ההריון, כמויות גבוהות של סידן בדם עלולות לגרום לדיכוי בלוטת יותרת התריס בתינוק, לסיבוכים נוספים, ואף למוות. בשל כך מומלץ לבצע ניתוח, שברוב המקרים מצליח להחזיר את את רמת הסידן בדם לאיזון, ולהגיע למצב שבו גם התינוק מאוזן. לאחר הלידה חשוב לבצע מעקב צמוד אחר מצבו של היילוד בזמן האשפוז, כולל בדיקות דם, ניטור קרדיאלי ונשימתי וכן הלאה. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו