דלג לתוכן
מדוע אני יורדת במשקל למרות שאני ממשיכה לאכול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 21. לפני ארבעה חודשים היה משקלי 63 ק"ג, ולאחר שהתארסתי ירדתי במשקל עד 50 ק"ג למרות שאני אוכלת כרגיל. אינני יודעת מה לעשות. השאלה שלי, למה קרה לי דבר כזה? ואיך אני יכולה לעלות במשקל בעוד 5-6 ק"ג ?

תשובה:
ירידה במשקל של 13 קילוגרם בתקופה של כ- 4 חודשים היא ירידה דרסטית ביותר, במיוחד כשמדובר במשקלים לא גבוהים כמו שלך (מדובר בירידה של מעל 10% ממשקל גופך), ובפרט כשלא נעשתה דיאטה. זאת אומרת שהירידה במשקל היא לא רצונית. חשוב לדעת האם בתקופה זו היה לך תיאבון מופחת או מוגבר. בנוסף, האם בד"כ את במשקל יציב או שהיו לך תנודות כאלו גם בעבר. ישנם גורמים רבים לירידה במשקל. דוגמאות לגורמים לירידה לא רצונית במשקל עם תיאבון מוגבר: היפרתירואידיזם - פעילות יתר של בלוטת התריס. יש לציין שתיתכן גם ירידה במשקל עם ירידה בתיאבון. סוכרת שאינה מאוזנת מצבי תת-ספיגה במעי - לרוב יהיו מלווים בשלשולים או ביציאות תכופות. פעילות גופנית מוגברת. כאשר מדובר בירידה לא רצונית במשקל עם תיאבון מופחת יש לשלול מחלות כגון מחלות במערכת העיכול, מחלות לב - ריאה, מחלות אנדוקריניות ואף מחלות ממאירות. בשאלתך ציינת שהירידה במשקל החלה לאחר האירוסין, האם ייתכן שישנו קשר בין הדברים? גם סיבות נפשיות כגון דיכאון או הימצאות במתח נפשי רב יכולות להיות הגורם לירידה במשקל. אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה בהקדם. אין ספק שכשמדובר בירידה כה משמעותית במשקל צריך לאתר את הגורם ולטפל בהתאם.
רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר יוסף אקשטיין
ד"ר יוסף אקשטיין דימות
רדיולוג, מנהל הדימות מחוז דן פתח תקווה, מנהל דימות מכון מור
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו