דלג לתוכן
אפשרות לדחיית הביוץ בנשים שומרות נידה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אם בדיקת הביוץ, לדוגמה ביום ראשון בערב, הראתה שרמת ה- LH עלתה, האם ניתן להיכנם להריון ביום שלישי? או שהביצית כבר לא מתאימה להפריה? בגלל הפן ההלכתי, הביוץ שלי תמיד מופיע בהפרש כזה מקיום היחסים.

תשובה:
על פי תיאורך אני מניחה שאת משתמשת בערכה ביתית לבדיקת מועד הביוץ. הערכות האלה מתבססות על ערכי הורמון ההצהבה (LH) בשתן. רמת הורמון זה עולה בשתן כ-12 שעות לאחר עלייתו. בדם, רמת ההורמון עולה כ-36 שעות לפני הביוץ, ומכאן שבשתן רמתו עולה כ-24 שעות לפני הביוץ. לכן, אם נניח שבבדיקה הביתית התגלתה עליה ברמת ההורמון ביום ראשון בערב, אזי הביוץ יתרחש 24 שעות אחר כך, כלומר ביום שני, וקיום יחסים ביום שלישי עשוי להיות מאוחר מדי. במקרה של שמירת נידה וימים נקיים, ניתן לפנות לרופא המטפל, שימליץ על טיפולים שידחו את הביוץ. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו