שאלה - תסמונת טרום-וסתית אחרי הפסקת גלולות

השאלה:
כבר 5 חודשים בערך אני מנסה להיכנס להריון ועדיין לא הצלחתי. אני יודעת שזה לוקח קרוב ל-10 חודשים בערך, ואני לא מודאגת. אך התסמינים של המחזור החודשי השתנו, וכל חודש אני מרגישה סימנים של הריון כמו בחילות, סחרחורות, גודש בשדיים ועוד.

הייתי רוצה לדעת מדוע זה קורה, ואיך פתאום הפכו סימני המחזור להיות כמו סימני הריון? לפני כל זה היו לי כאבי ראש וכאבי בטן, ויום לאחר מכן הייתי מקבלת מחזור.




תשובה:


אם הפסקת את השימוש בגלולות למניעת הריון כדי להיכנס להריון, זה יכול להסביר את התסמינים שאת חווה. אחד היתרונות של גלולות הוא העלמת הסימפטומים המופיעים בתקופה שלפני המחזור (תסמונת טרום-וסתית). תסמונת זו מופיעה בצורות שונות אצל נשים שונות. נשים שהחלו בשימוש בגלולות בגיל יחסית מוקדם לא מכירות את התופעות הללו עד שהן מפסיקות את נטילת הגלולות.

התופעות שיש בתסמונת טרום-וסתית יכולות לדמות לסימפטומים שלפעמים מופיעים כאשר יש הריון.

בברכה,

ד"ר נעמה ורבין - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר גבריאל גרינברג ד"ר גבריאל גרינברג
מנהל יחידת צינטורי לב בבי"ח השרון . קרדיולוג... קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ