דלג לתוכן
שימוש במשחת דייבובט לפסוריאזיס בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/11/2008 תאריך עדכון: 24/08/2010
1 דקות קריאה
שאלה:

רציתי לדעת מדוע לא ניתן להשתמש במשחה דייבובט בתקופת ההריון. אני סובלת מפסוריאזיס ומשחה זו עזרה לי מאוד. אני מתכננת הריון בקרוב, ורציתי לדעת מה הקשר בין הריון לבין שימוש במשחות במהלך ההריון, ובמקרה ספציפי הזה המשחה דייבובט.

תשובה:
אין איסור גורף לשימוש במשחות במהלך הריון. ישנן משחות שהשימוש בהן אסור במהלך הריון, מכיוון שאחוז מסוים מהחומר נספג לדם ועלול לחצות את השיליה ולהזיק לעובר. Daivobet היא משחה המורכבת מנגזרת של ויטמין D יחד עם סטרואיד, שילוב הנקרא Betamethasone Dipropionate / Calcipotriene. בהריון, היא משתייכת לקטגוריה C, כלומר לתרופות שמחקרים בחיות הראו שהיא גורמת למומים בעובר, ושאין מחקרים מבוקרים הקובעים את בטיחותם בבני אדם. כתוצאה מהיעדר מידע לגבי הבטיחות בבני אדם, ואי הבהירות לגבי יכולתה של התרופה לחצות את השיליה, היא מסווגת בקטגוריה C. במצב כזה, התרופה ניתנת רק אם התועלת המוערכת בנטילתה גדולה מן הנזק הפוטנציאלי לעובר. ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
ד"ר שמוליק יצחק
ד"ר שמוליק יצחק אורתופדיה
4.7
( 3 חוות דעת )
"רופא מקצועי מאוד, קשוב למטופל, בעל ידע נרחב , חדשני בטיפוליו. ממליצה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו