דלג לתוכן
איך מטפלים באנדומטריוזיס ? אני חולה באנדומטריוזיס מגיל שנתיים וחצי. עבר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/01/0001
1 דקות קריאה
שאלה:

איך מטפלים באנדומטריוזיס ? אני חולה באנדומטריוזיס מגיל שנתיים וחצי. עברתי עד היום 9 ניתוחים הקשורים למחלה, ביניהם כריתת רחם. אני בחורה בת 30 נשואה + 2 ברוך השם, הניתוח האחרון בנושא היה לפני ארבעה חודשים כאשר נשאר לי זקיק צהוב על המעי, הניתוח היה קשה מאוד, לא נגעו במעי אבל השיקום ארוך וכואב. לפניי כחודש ימים צץ לו כאב חדש באזור האגן האחורי בין שני מפרקי האגן, כאשר הגעתי היום לאורתופד ולאחר צילום רנטגן הוא טען שיכול להיות שישנה שם רקמה של המחלה. האם ייתכן כזה דבר? כמה זמן עוד אמשיך לסבול מהמחלה הארורה הזאת? איך נפטרים מהמחלה הזאת בכלל ולעד? נא תשובתך המהירה.

תשובה:
אנדומטריוזיס מתפתחת כאשר חלקים של הרירית המצפה את הרחם נזרעים מחוץ לחלל הרחם, בד"כ באגן. אותם חלקי רירית מגיבים כמו הרירית עצמה להורמונים הנשיים בהתאם למעגל הוסת: הם מתעבים, מתמלאים בכלי דם ולבסוף מדממים, דימום שהוא למעשה מקביל לדימום הוסת. אך שלא כרירית הרחם, אין לדימום זה מוצא אל מחוץ לאגן ונוצרים כיסי דימום שגורמים לכאב, דלקת ויצירת צלקות שעשויות לגרום לחסימות מעי או איברים אחרים או לפגיעה בפוריות. הטיפול מתחיל בתרופות הורמונליות. אם זה לא עוזר ישנם ניתוחים להסרת שתלי הרירית מחלל האגן. ניתוח להסרת הרחם, למרות שהינו ניתוח קשה ונרחב, אינו מרפא, ותיתכן חזרה של המחלה, בעיקר כאשר המחלה הייתה קשה ועירבה אזורים חוץ רחמיים עוד לפני הניתוח. אפילו כאשר הניתוח מוצלח מאוד, המחלה עשויה לחזור תוך פרק זמן שנע בין כמה שנים לכמה חודשים. כדאי לחזור ולהיוועץ ברופא הנשים שלך לגבי אופציות נוספות שביניהן השריית גיל בלות ע"י הורמונים או כריתת השחלות, הידועה כגורמת לנסיגת המחלה.
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו