שאלה - אצירת שתן אחרי צנתור לב

השאלה:
אבי בן 63. לפני חמישה חודשים הוא עבר אוטם שריר לב חריף ובעקבותיו עבר צנתור. במהלכו הוחדרו שני סטנטים.

זמן לא רב לאחר ששוחרר לביתו הרגיש נפיחות בפלג גופו התחתון, ובהתערבות רופא פרטי הובהל לבית החולים, שם התגלתה אצירת שתן של כ-5 ליטר. אבי מחובר מאז ועד היום לקתטר.

כיום הוא מטופל בתרופות אבודרט וקומדין עקב קרישי דם שנתגלו. הערמונית שלו שטוחה אבל עם בליטה.

האם מוכרת תופעה של סיבוך אורולוגי לאחר צנתור? אציין שאבי מקבל טיפול תרופתי נסיוני שנקרא "פלאטו" בבית החולים פוריה בטבריה, והטיפול הופסק לאחר שהתגלתה ההסתבכות.

אני מצטער על כך שאביך שוחרר עם אצירת שתן של 5 ליטר. הבעיה מוכרת וקשורה לאירוע חד, לפעולה רפואית או לניתוח, אך גם לתרופות שונות. אני לא מכיר את הפרוטוקול הרפואי הניסויי שאביך מקבל, ולכן לא אוכל לחוות את דעתי. להבא רצוי לכתוב פרוטוקול או את שם התרופה באנגלית.

אני ממליץ לפנות לייעוץ אורולוגי לשם הערכת המצב ולצורך בדיקות נוספות וטיפול בבעיה שנוצרה.

בברכה

ד"ר נחום ורבין


תשובה:
מומחה לכירורגיה כללית





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!