דלג לתוכן
האם יש אינטראקציה בין אנטיביוטיקה וגלולות?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי כמה שאלות: האם נטילת אנטיביוטיקה (מכל סוג שהוא) משפיעה באופן שלילי על השפעת גלולה למניעת הריון - או שישנם רק כמה סוגים מסויימים של אנטיביוטיקה אשר פוגעים בהגנה מפני הריון. מה לגבי אנטיביוטיקה מסוג: צפוויט ? במידה וגבר מקיים יחסי מין עם אישה שיש לה פטרייה בנרתיק, יש סיכוי שהוא יידבק? (ואם כן, האם יופיעו תסמינים כלשהם של ההדבקה? שמעתי לא פעם על נשים שנכנסו להריון וקיבלו מחזור בחודשיים הראשונים של ההריון, וכך בעצם לא ידעו שהן בהריון עד לחודש השלישי למעשה. איך מתרחשת התופעה הזאת והאם יש דרך למנוע אותה? כאמור, הדרך הבטוחה ביותר לוודא אי הריון הינה קבלת המחזור החודשי.

תשובה:
אנטיביוטיקות שמפורקות בכבד ע"י אנזים מסוים עשויות להשפיע על קצב פירוק גלולה שמתבצעת דרך אותו אנזים. בפורטל שלנו יש רשימה של האנטיביוטיקות שמשפיעות על יעילות גלולות. אין הדבקה בפטריה נרתיקית דרך קיום מגע מיני. אין וסתות במהלך הריון, ייתכנו דימומים שלא על רקע וסת שנובעים מאי- תקינות הריון. ד"ר נגה פוקס - אינפומד
רופאים בתחום
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו