דלג לתוכן
מהי קונדילומה ומה הקשר שלה לפפילומה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

לפני כשלושה שבועות גיליתי באיבר המין שלי, על השפתיים הפנימיות, מעין יבלת. רופאת הנשים שלי זיהתה אותה כקונדילומה, רשמה לי קנדילוקס לטיפול, ועלי לחזור אליה בעוד שבועיים לבדיקה חוזרת. מהחומר שקראתי באתרכם ומהרופאה שלי הבנתי שיש את זה להרבה מאוד אנשים שאינם מודעים לקיום הנגיף אצלם. מה לפי דעתך אני צריכה לעשת בהמשך בטיפול בקונדילומה? האם עלי לחזק את המערכת החיסונית שלי? ואם כן, איך? האם עלי לעשות בדיקות נוספות, כגון הבדיקות שקשורות לסרטן? האם כדאי לי לקבל את החיסון החדש לנגיף הפפילומה? אני ובן זוגי יחד מגיל 15, ולאף אחד מאיתנו לא היו בני זוג אחרים למין, ואין לנו היסטוריה של מחלות מין. אני לא מבינה איך נחשפנו לקונדילומה. איך יכולנו להידבק בזה?

תשובה:
אכן, יש חומר רב על נגיף הפפילומה שיכול להיות מבלבל. קונדילומה היא מעין גידול שפיר הנגרם על ידי אחד מנגיפי הפפילומה. ישנם למעלה ממאה זנים של נגיף הפפילומה, חלקם יותר גורמים לסרטן ונקראים זנים אונקוגניים, וחלקם גורמים יותר לקונדילומות. הטיפול בקונדילומה הוא הסרתה באמצעים כימיים, כפי שאת עושה, או באמצעים כירורגיים, או המסתן באמצעות לייזר, למשל. אגב, לא כל יבלת היא קונדילומה שנגרמת על ידי נגיף פפילומה, אבל מומחה בגינקולוגיה או ברפואת עור אמור לדעת להבדיל בין יבלות שהן קונדילומות לבין אלו שהן לא. לעיתים קשה להבדיל ביניהן, ואז ניתן לעשות ביופסיה. את לא ממש יכולה לחזק את מערכת החיסון שלך, את רק יכולה לבדוק שהיא לא נפגעה, למשל לעשות בדיקת איידס. כמו כל אישה, את צריכה לעשות משטחי פאפ אחת לשלוש שנים על פי המלצת איגוד הגינקולוגים הישראלי. מלבד בדיקות, אין בדיקות נוספות שיש צורך לעשות. גם אם את בת 25, ויש לך רק מערכת זוגית אחת מנערותך, יש מקום לקבל את החיסון. לגבי ההדבקה בקונדילומה, יש גם נגיפי פפילומה הגורמים ליבלות בידיים ובמקומות אחרים. מדובר בנגיף מידבק במיוחד, ולעיתים די במגע יד כדי להידבק, ושוב, אולי מדובר ביבלת מסוג אחר. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו