דלג לתוכן
דימום שעשוי להיות מחזור או הפלה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/01/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

קיימתי יחסי מין עם בעלי כולל חדירה לאחר מספר שנים שאנו מקיימים ללא חדירה. במהלך השבוע -שבועיים שאח"כ הרגשתי חולשה ועייפות לא רגילה. לאחר 27 יום מהווסת האחרונה ראיתי דימום שאיני יודעת אם הוא מחזור רגיל או הפלה. לפני כ-4 שנים עברתי גרידה כתוצאה מהריון לא תקין בשבועות הראשונים של ההריון. יש לי 4 ילדים. את האחרון ילדתי לפני כ-9 שנים. 1. איך אדע אם זה היה מחזור רגיל או שזו הפלה? 2. האם זה משנה אם זה מחזור רגיל או הפלה מבחינות שונות? 3. האם העובדה שעשיתי גרידה לפני כ-4 שנים יכולה לגרום לקשיים בכניסה להריון?

תשובה:
1. הדרך היחידה לדעת האם מדובר במחזור או בהפלה היא בדיקת התוכן של ההפרשה. חשוב לזכור שלעיתים גם בהריון תקין ישנה הפרשה קטנה סביב תאריך המחזור. על מנת לדעת סופית עלייך להיבדק ע"י גינקולוג ולעשות בדיקת דם/שתן להימצאות בטא HCG, שהוא ההורמון שעולה בהריון. 2. אם מדובר בהפלה והיא היתה הפלה שלמה, בד"כ אין כל בעיה, אולם קשה לדעת זאת ללא בדיקת בטא HCG ובדיקת אולטרסאונד אצל רופא נשים. במקרים בהם ההפלה אינה שלמה, מדובר במצב לא תקין שמצריך התערבות גינקולוגית, ולעיתים גרידה להוצאת השארית ההריונית. 3. ביצוע גרידה מעלה את השכיחות לבעיה בפוריות בשל אפשרות של היווצרות צלקות ברירית הרחם המקשות על השרשת העובר ויצירת ההריון התקין. אולם נשים רבות לאחר גרידות רבות עדיין נכנסות להריון ומביאות לעולם ילדים בריאים. על מנת לדעת באופן חד- משמעי האם הגרידה גרמה לנזק ניתן לבצע צילום רחם שיכול לאבחן פגיעה ברירית הרחם. אין מקום לבצע צילום רחם (שזו בדיקה חודרנית שאינה נטולת סיבוכים) אם אין הפלות חוזרות. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו