שאלה - עליה ברמת הסוכר לאחר שימוש בקונטרולוק

השאלה:
בעלי מטופל בקונטרולוק. מלבד היותו חולה לב, מאושפז מזה זמן רב לאחר החייאה, הוא גם סוכרתי (סוג 2). שמתי לב שרמת הסוכר שלו בדם עלתה מאוד מאז הטיפול בכמות מוגברת של התרופה הנ"ל. האם הגברת כמות התרופה עלולה להיות הסיבה לעליית רמת הסוכר בדם ?


תשובה:

התרופה קונטרולוק (PANTOPRAZOLE) עשויה לגרום להיפרגליקמיה, כלומר, עליה ברמת הסוכר בדם - ב-1% מן המקרים. במקרים נדירים היא אפילו עלולה לגרום לסוכרת.
ייתכן כי העלאת מינון התרופה הפר את איזון הסוכרת של בעלך, אולי סביר כי הסיבה היא אחרת.

לא נתת לנו נתונים נוספים לגבי בעלך: מחלות רקע נוספות, הסיבה שבגללה עבר החיאה ובעיקר מה מצבו כעת.

בחולים מאושפזים קיימות סיבות רבות לחוסר איזון של הסוכרת, החל ממצבי לחץ (stress) גופניים - הנוטים לגרום לעליה ברמת הסוכר, תרופות שונות - ובעיקר סטרואידים, ואפילו המזון בבית החולים - ששונה מאוד מן המזון בבית.

כדאי לך לפנות אל הרופאים המטפלים בבעלך בבית החולים (אם הבנתי נכון, והוא אכן מאושפז) ולשאול לדעתם באשר לסוגיה זו. הם מכירים את ההיסטוריה הרפואית שלו, את התרופות אותן הוא מקבל ומכירים את עקומת הסוכר שלו - כך שיוכלו לענות לך ביתר דיוק.





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!