דלג לתוכן
רעידות בכף היד בעקבות כאבים בזרוע יד ימין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כחצי שנה הרגשתי כאבים בזרוע יד ימין, טופלתי בפיזיותרפיה וגם בעיסוי, ועדיין יש כאבים (הרבה פחות). לפני כחודשיים לאחר טיפול בפיזיותרפיה, אינני יודעת אם יש קשר, אני מרגישה מידי פעם רעידות בכף היד. זה מתבטא כאשר אני מחזיקה חפץ או מפעילה מעט לחץ. זה הבהיל אותי, ועם זאת אני חוששת לבדוק שמא זה חלילה פרקינסון. אנא עצתכם למי עלי לפנות.

תשובה:
ראשית אין מה להיבהל . הרעד הוא בצד הכאב ולכן מתקשר אליו יותר ממחלות סיסטמיות. בנוסף, הרעד בפרקינסון מגיע במנוחה ונעלם בהפעלת היד, הפוך מהמצב אצלך. רעד בשריר יכול לנבוע מחולשה שלו או מכאב בהפעלה . כמו כן ייתכן מצב בו הפרעה בעצבוב השריר גורמת לרעידה . ייתכן גם שהרעד נובע מאותה סיבה שהזרוע כואבת, ואותה בעיה משליכה גם על תפקוד היד, למשל כשבהפעלת היד עם כאב השריר רועד. רצוי לדווח לפיזיותרפיסט המטפל ולהתייעץ איתו . רצוי לגשת לרופא המשפחה ולספר על התלונה, סביר מאוד שיפנה לנוירולוג להמשך בירור. ייתכנו גם בדיקות מעבדה כגון EMG לבירור מצב העצבים מהצוואר לכף היד ואולי CT , אך כאמור הכל בהתייעצות עם הרופא . לכן פני למטפל ולרופא והמשיכי בירור בלא פחד.
רופאים בתחום
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו