דלג לתוכן
הסיבות למחזור לא סדיר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני עוד מעט בת 17 והמחזור שלי עדיין לא סדיר. קיבלתי מחזור לראשונה בגיל 12. אני נמצאת במעקב בבית חולים, אך הרופאה לא מתייחסת כל כך לכך שהמחזור שלי אינו סדיר. היא הציעה לתת לי גלולות, אך אמי התנגדה. אני מקבלת מחזור פעם בכמה חודשים, ובזמן האחרון קיבלתי מחזור שלוש פעמים ברצף בהפרשים של שבועיים. האם זה נורמלי? מה עלי לעשות? ומה זה אומר שיש לי הפרשים של כמה חודשים או הפרשים של שבועות אחדים?

תשובה:
בגיל ההתבגרות, ובהמשך גם בגיל הפוריות, יתכנו שינויים בתדירות הדימום הווסתי, במשכו ובעוצמתו. הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות, כמו מחלות אוטואימוניות, שימוש בתרופות מסוימות, פתולוגיות בחלל הרחם, ועוד, או שפשוט מדובר בבעיה "אידיופתית", כלומר ללא סיבה מובהקת. אינני יודעת אם את נמצאת במעקב בבית החולים בגלל אי סדירות המחזור או בגלל בעיה אחרת, אבל אני מניחה שכבר עברת אי אלו בדיקות על מנת לשלול סיבות פתולוגיות לאי סדירות המחזור, ועל כן ניתן להסיק שמדובר בבעיה אידיופתית, שכפי הנראה תתייצב עם הזמן. אם המעקב בבית החולים אינו קשור לבעיה אלה, אני ממליצה לך לגשת לרופא/ת נשים לבדיקה ולבירור מקיפים. לגבי גלולות, הן מסדירות את המחזור בצורה מלאכותית. זהו אמנם פתרון נוח וקל, אך אם אינך מקיימת יחסי מין, והבעיה לא מפריעה לך בחיי היומיום, נראה לי מיותר ליטול הורמונים כבר בשלב זה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו