דלג לתוכן
אישה עם שחלות פוליציסטיות ורמת פרולקטין גבוהה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/03/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

קיבלתי את הווסת האחרונה לפני 75 יום. יש לציין כי הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון (פמינט). הרופא שלח אותי לבדיקות. בבדיקת אולטרסאונד גילו שיש לי שחלות פוליציסטיות (אין לי בעיה של שיעור יתר או השמנה וגם המחזור שלי היה סדיר לפני שלקחתי גלולות). כמו כן בבדיקות דם גילו שיש לי רמה גבוהה של פרולקטין (916 יחידות כאשר המקסימום הנורמלי הוא 644). אני מעוניינת להיכנס להריון וכל המצב הזה ממש מלחיץ אותי. מהו הטיפול המומלץ?

תשובה:
בשאלתך את מציגה שלושה מצבים בהם יכול להיות קושי להרות. האחד: מצב של שחלות פוליציסטיות, שבמקרים רבים של תסמונת זו האישה אינה מבייצת ובד"כ המחזור הווסתי (שלא בנוכחות נטילת גלולות למניעת הריון) אינו סדיר. העובדה שגם טרם נטילת הגלולות המחזור שלך היה סדיר דווקא מעודדת בכך שייתכן ואת מבייצת על אף האבחנה של שחלות פוליציסטיות. חשוב לציין כי קיום שחלות פוליציסטיות אינו מחייב בעיות בפוריות ונשים רבות עם שחלות פוליציסטיות נכנסות להריון ללא כל בעיה. השני: עודף פרולקטין, או בשפה המקצועית היפרפרולקטינמיה. מצב זה כשלעצמו יכול לפגוע בפוריות, הואיל והורמון הפרולקטין מדכא הפרשת הורמון החשוב לבחירת הזקיק ולביוץ (ההורמון GnRH). אולם, רמת ההורמון משתנה בהתאם לגילה של האישה וחשוב מאד לבצע את הבדיקה לפחות 3 שעות לאחר ההתעוררות מהשינה. באם אכן מדובר בהיפרפרולקטינמיה, יש צורך בבירור הסיבה, ובמקביל ישנם טיפולים תרופתיים, פשוטים למדי, המפחיתים את רמת ההורמון ומשפרים את הפוריות. השלישי: נטילת גלולות למניעת הריון והפסקתן. נטילת גלולות למניעת הריון אינה פוגעת בפוריות האישה, אולם בחלק מהנשים נטילה ממושכת של גלולות גורמת לעיכוב מה בביוצים הנורמליים, ובכך לעיכוב קל בכניסה להריון. בד"כ מדובר במספר חודשים קטן עד "חזרה לאיזון הורמונלי". לסיכום, חשוב מאד לא להילחץ, עלייך לפנות לגינקולוג שלך לצורך המשך בירור. בכל אופן אנחנו מגדירים בעיה בפוריות רק לאחר שהזוג ניסה להיכנס להריון במשך שנה ולא הצליח. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו