דלג לתוכן
שיטות טיפול בדורבן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/03/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת כשבועיים מדורבן. עשיתי מדרס (עם פרזול מסביב לעקב) שאף מקשה עלי. ברצוני לדעת לגבי טיפול באולטרסאונד מקומי וכן על טיפול במכשיר העובד כמו מרסק אבנים בכליות.

תשובה:
דורבן, או כפי שהוא נקרא באנגלית plantar fasciitis הוא אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבים בכף הרגל במבוגרים. הסימפטום האופייני לדורבן הוא כאב בכף הרגל, שמחמיר בזמן תחילת הליכה. כדאי להימנע מהליכה בנעליים שטוחות לחלוטין ומהליכה ברגליים יחפות. מרכיב חשוב בטיפול הם תרגילים (פיזיותרפיה) שעשויים לסייע למצב: מתיחה של אצבעות כף הרגל לכיוון הגוף בעזרת רצועה, סיבובים של כף הרגל והקרסול ועוד - בקשי מן האורתופד שלך הפניה לפיזיותרפיה, שם יוכלו להדגים לך את התרגילים המומלצים. אם האמצעים האלה נכשלים, והכאב נמשך לאחר 2-3 שבועות של טיפול, ניתן להזריק אל הנקודות הכואבות בכף הרגל סטרואידים - שעשויים להביא להקלה. הטיפול אליו התכוונת נקרא Shock wave therapy - והוא מתבצע בעזרת מכשיר ששולח גלי שוק בעוצמה נמוכה או גבוהה אל כף הרגל. חלק מן המחקרים שבדקו את השיטה מצאו יעילות ניכרת בהפחתת הכאב, אך לפי מחקרים אחרים - אין בה תועלת. תוכלי לקרוא על כך עוד באתרים הבאים: http://orthopedics.about.com/od/footankle/i/shockwave.htm
רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו