דלג לתוכן
הצורך בתנוחת ישיבה במצבי אי ספיקת לב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

מהי מטרת הושבת חולה שסובל מאי ספיקת לב כרונית בתנוחה מוגבהת?

תשובה:
אי ספיקת לב נוצרת בשל אי יכולת של שריר הלב להתכווץ מספיק כדי לספק את אספקת הדם לכל הגוף. במצב זה הנוזלים זורמים "אחורה" לכיוון הריאות, ולכן הריאות מתמלאות בנוזלים ומקטינות את שטח הריאות שיכול לשמש לנשימה, להחלפת גזים ואספקת חמצן, דבר שיוצר קוצר נשימה ניכר. כאשר מושיבים את החולה, הנוזלים "נופלים" לתחתית הריאות, ולכן האדם מרגיש פחות קוצר נשימה. מובן שמצב זה מצריך טיפול רפואי מיידי, הכולל בין היתר מתן חמצן ותרופות משתנות כגון פוסיד, כדי להיפטר מן הנוזלים העודפים ולעזור ללב להתמודד עם אי הספיקה. בחולים כאלה גם נוצרות בצקות ברגליים, מאותה הסיבה שגורמת להצטברות נוזלים בריאות. ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו